Thursday, March 19, 2009

The main causes of liver damage are:

Still information from RIRI...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Sleeping too late and waking up too late are main cause.
2. Not urinating in the morning.
3. Too much eating.
4. Skipping breakfast.
5. Consuming too much medication.
6. Consuming too much preservatives, additives, food coloring, and artificial sweetener.
7. Consuming unhealthy cooking oil. As much as possible reduce cooking oil use when frying, which includes even the best cooking oils like olive oil. Do not consume fried foods when you are tired, except if the body is very fit.
8. Consuming raw (overly done) foods also add to the burden of liver.
Veggies should be eaten raw or cooked 3-5 parts. Fried veggies should be finished in one sitting, do not store.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Berarti intinya.... (dari 2 posting ini..)
Cobalah Hidup Teratur dan Sehat..
Kudu Sarapan tiap harinya
Ga boleh banyak begadang dan bangun telat
Tapi kayak aku yang kagak bisa masak gini...no 6,7 dan 8 susah tuh dilakuinnya :p
(kalo ga ada susternya Alex lebih milih beli makan di luar ato bikin masakan kayak lodeh dan rawon yang akan tahan untuk 2-3 hari..hehehehe...)

5 comments:

Nisa said...

ah... say pernah baca email tentang ini..... dan masuk akal banget.... good post

Karila Wisudayanti said...

@ Nisa...makasi Nisa..ini benernya cuman kopas sih..tapi berhubung infonya bagus..jadi aku terusin..salam kenal ya...

Nisa said...

hehe iyaaaa :)

nenoneno said...

waddduuu.. saya merasa kebanyakan dari poin di atas adalah gaya hidup saya. o'o.. :S

Karila Wisudayanti said...

@neno : hehehe..mulai kudu diubah non :p